Wizerunek starości w ujęciu badawczym studentów

Ten artykuł dotyczy wizerunku osób starszych, postrzeganych przez najmłodsze pokolenie, czyli wnuków. Wykorzystano do tego dwie obronione prace licencjackie. W jednej z nich porównano widzenia seniorów na temat starzenia się i starości, zestawiając ze sobą dwa pokolenia, to znaczy wnuków i dziadków. To ciekawe podejście, gdyż daje możliwości zmiany widzenia roli babci i dziadka na przestrzeni lat. W drugiej pracy autorka skupiła się na roli seniorów w wychowaniu wnucząt, z punktu widzenia wnuków, uczniów szkoły.

Body modification with tattoos in the opinions of young people

This article deals with the phenomenon of tattooing among adolescents (students) from fields of study that entitle them to work with adolescents. I referred to the perception in theory of the phenomenon of tattooing, without analyzing the historical background. I focused on the reasons, trends, as well as the perception of people with an image on their skin in society: both in young and old people, what the dynamics of the phenomenon were

Ocena i współzawodnictwo w edukacji wczesnoszkolnej – konsekwencje społeczne

Kiedy kończymy edukację na jakimś poziomie, nasza ocena, współzawodnictwo się nie kończą. Oceniani jesteśmy w domu, w pracy, sami się oceniamy. Jeżeli czas edukacji wspominamy jako element wzmacniający, jeśli traktowano nas sprawiedliwie i uczciwie, to nabieraliśmy w sobie przekonania o sile w nas tkwiącej, podejmowaliśmy się wyzwań, niekoniecznie współzawodnictwa.

Selfie in the opinions of respondents in the Polish-Czech borderlands

This article deals with the selfie phenomenon among a significant percentage of young people. The main objective of my research took the form of questions:

  • how much of the study group takes selfies and posts them on social media?
  • how much does possible satisfaction / lack of satisfaction with life result in taking a selfie?

The importance of individual work with a child with AS in a small school setting

This article touches on an important issue, namely the realities of integrating people with intellectual abilities (Asperger syndrome) into a group, communication in this group. In additions to scientific about knowledge this affliction, I described three cases of students with Asperger syndrome who attended public school in a rural environment, which has its own specificity of work.

Strona 1 z 11

Oparte na WordPress & Theme by Anders Norén MODIFIED BY SZYMON